The value of organizational communication: a vision from professionals, academics and consultants

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PhD Rebeca Illiana Arévalo Martínez

Abstract

This article shows the results of a qualitative research that aimed to analyze the conceptualization of the economic, cultural and social capital of the voice organizations of professionals, consultants and academics in organizational communication in order to glimpse the contribution they can have from their function to the formation of these capitals. The sample consisted of 30 people in Mexico, who occupy a position in organizations in areas of communication or are academics or consultants in organizational communication. Among the main results was the need to standardize the concept of social capital, the absence of reference to cultural capital among professionals working in organizations and the emphasis on economic capital among academics.

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How to Cite
Arévalo Martínez, R. I. (2022). The value of organizational communication: a vision from professionals, academics and consultants. Sintaxis, (8), 12–31. https://doi.org/10.36105/stx.2022n8.01
Section
Artículos
Author Biography

PhD Rebeca Illiana Arévalo Martínez, Universidad Anáhuac México

Directora del Centro de Investigación para la Comunicación Aplicada (cica) y Coordinadora Académica del Doctorado en Investigación de la Comunicación (pnpc-Conacyt) de la Facultad de Comunicación. Miembro del Sistema Nacional de Investigadores (sni), Nivel I Conacyt. Coordinadora GT2 Comunicación Organizacional y Relaciones Públicas en Asociación Latinoamericana de Investigadores de la Comunicación (alaic). Presidenta de Asociación Mexicana de Investigadores y Profesionales de la Comunicación Organizacional (amipco).

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