Environmental communication, theoretical-interdisciplinary approaches to address socio-environmental problems

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Laura Karina Mares Ortega

Abstract

This article seeks to generate interdisciplinary theoretical approaches of constructs generated from two fields of knowledge: communication and environmental education, to builda posture of environmental communication that responds to the contextual needs of society in the face of this crisis of civilization. To this end, a deductive relational analysis was carried out with various authors who have theoretically subscribed to each field. Through a relational matrix it was possible to articulate both fields, building a critical-reflective look at the complexity of the civilizational crisis and the role of research in communication to build other possible scenarios that allow society to inhabit the planet in different ways, and thereby mitigate socio-environmental problems.

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How to Cite
Mares Ortega, L. K. . (2022). Environmental communication, theoretical-interdisciplinary approaches to address socio-environmental problems. Sintaxis, (9), 131–152. https://doi.org/10.36105/stx.2022n9.9
Section
Artículos
Author Biography

Laura Karina Mares Ortega, Universidad de Guadalajara

Maestra en Educación Ambiental y Bióloga por la Universidad de Guadalajara. Profesora de asignatura y asistente de coordinación en la Maestría en Educación Ambiental de la Universidad de Guadalajara. Su línea de investigación abarca a los jóvenes citadinos, los movimientos en defensa de espacios naturales y la resignificación del territorio en las zonas urbanas.

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