Advertising and social phenomena of change in the traditional diet of Mexico: comparison with Spain and the United States

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Ricardo Ignacio Prado Hurtado

Abstract

Currently there is a public health problem in Mexico declared as an epidemic by the World Health Organization (WHO): overweight, obesity and diabetes. However, in the light of frequent research it is established that part of the long-term problem resolution will be food literacy. This paper presents part of an investigation in this regard, as well as advances in the theoretical framework and state of the art of it. The methodology of this work consists of a documentary review of the food literacy strategies of the countries compared to Mexico influenced by dietary changes produced by social and political phenomena. The objective of this research work is to establish coincidences between the views that give rise to the campaigns locally and to propose the possibility of pointing out a viable way to stop the epidemic.

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How to Cite
Prado Hurtado, R. I. (2019). Advertising and social phenomena of change in the traditional diet of Mexico: comparison with Spain and the United States. Sintaxis, (3), 113–128. https://doi.org/10.36105/stx.2019n3.06
Section
Artículos
Author Biography

Ricardo Ignacio Prado Hurtado, Universidad Anáhuac México

Director General de Servicios Creativos en Mostrotown Publicidad, agencia especializada en contramarketing,
creatividad y mercadotecnia sociales. Con más de 20 años trabajando en el medio publicitario, ha formado
parte de agencias de publicidad nacionales e internacionales trabajando para cuentas en una extensa variedad de categorías de productos y servicios; ha colaborado como docente y conferencista en universidades nacionales. Desde enero de 2018, es alumno del Doctorado en Investigación de la Comunicación, Facultad de Comunicación de la Universidad Anáhuac México y becario del CONACYT.

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