Analysis of experiences and meanings regarding the consumption of organic products based on Strategic Communication

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Nancy Rodríguez Alcala
PhD EriKa Valenzuela Gómez

Abstract

Based on the experiences and meanings that university students from Baja California construct in the face of the phenomenon of the acquisition of organic products through Facebook, an analysis was carried out on the Strategic Communication on the communication methods used by environmental organizations in Tijuana. This with the goal of knowing what strategies could be implemented so that more young people develop this type of consumption. After observing through virtual ethnography and interviewing higher-level students as well as members of these organizations, it was concluded that the latter communicate linearly, leaving aside the interaction with their clients, which is a fundamental part when we are talking about Strategic Communication, because this would allow to give an ecological sense and social responsibility to the products, instead of reducing their meaning to just one act for fashion or social distinction.

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How to Cite
Rodriguez Alcala, N., & Valenzuela Gómez, E. . (2022). Analysis of experiences and meanings regarding the consumption of organic products based on Strategic Communication. Sintaxis, (8), 133–154. https://doi.org/10.36105/stx.2022n8.09
Section
Artículos
Author Biographies

Nancy Rodríguez Alcala, EB Agencia de Comunicación

Nancy Rodríguez Alcalá. Originaria de Tijuana, Baja California, México. Licenciada en Ciencias de la Comunicación por la Universidad Autónoma de Baja California (UABC). Entre los temas de su interés se destaca el cuidado del medio ambiente, sociedad y cultura, así como la comunicación estratégica.

PhD EriKa Valenzuela Gómez, Universidad Autónoma de Baja California, Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales

Erika Valenzuela Gómez. Originaria de Guadalajara, Jalisco, México. Doctora en Ciencias y Humanidades para el Desarrollo Interdisciplinario por la Universidad Autónoma de Coahuila (UAdeC). Entre sus líneas de investigación están la comunicación y vida cotidiana, comunicación e identidad, comunicación y cultura

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