Transformations and inertias in the levels of internal productive communication in Universities in the xxi century and the impact of accreditation processes on academics in Northwest Mexico, in the context of the pandemic

Main Article Content

Rafael Tonatiuh Ramírez Beltrán
http://orcid.org/0000-0002-1968-9755
Iris Crystal Medrano Obeso
https://orcid.org/0000-0002-3305-3788

Abstract

The article documents the articulation and investigation of four universes: internal communication, ethics, academics from public universities and the impact of accreditation models on them. The main interest was to explore the attitudes and reception of the practices of follow-up, encouragement and recognition of the communication of academic evaluations. Methodologically, exploratory work was carried out in a mixed way, a self-administered instrument and semi-structured interviews were applied to a sample of teachers assigned to the Communication Sciences educational program of a public university in Mexico. The results show, so far, that internal communication does not generate conditions of integration among teachers, does not coordinate the activities of teachers, perceiving in teachers a negative attitude towards accreditation processes, which was precipitated in the context of the pandemic. It works from the levels of productive communication.

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How to Cite
Ramírez Beltrán, R. T., & Medrano Obeso, I. C. (2021). Transformations and inertias in the levels of internal productive communication in Universities in the xxi century and the impact of accreditation processes on academics in Northwest Mexico, in the context of the pandemic. Sintaxis, (6), 163–184. https://doi.org/10.36105/stx.2021n6.07
Section
Artículos
Author Biographies

Rafael Tonatiuh Ramírez Beltrán, Universidad Anáhuac México

Doctor en Administración Pública. Miembro del Sistema Nacional de Investigadores (SNI), Nivel I, del Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología (Conacyt) en México. Profesor-investigador de la Facultad de Comunicación e Investigador del Centro de Investigación para la Comunicación Aplicada (CICA) de la Universidad Anáhuac, en la línea de investigación: Realidad social, políticas públicas y comunicación.

Iris Crystal Medrano Obeso, Universidad Autónoma de Sinaloa

Maestra en Ciencias. Estudiante de Doctorado de la Facultad de Comunicación de la Universidad Anáhuac México. Trabaja en la Facultad de Ciencias Sociales en el Programa educativo ciencias de la comunicación en la Universidad Autónoma de Sinaloa.

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