Gathering and highlighting intangible cultural heritage in an outlying neighborhood through audiovisual methods. A Learning-Service experience from design studies
Contenu principal de l'article
Résumé
Téléchargements
PLUMX Metrics
Details de l'article
Ce travail est disponible sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International.
Sintaxis. Revista científica del Centro de Investigación para la Comunicación Aplicada© se distribuye bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional.
El autor conserva los derechos patrimoniales sin restricciones y garantiza a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo. El autor es libre de publicar en cualquier otro medio su artículo, como un repositorio institucional.
Références
Batty, E. (2009). Reflections on the use of oral history techniques in social research. People, Place, Policy Online, 3(2), 109-121. https://doi.org/10.3351/ppp.0003.0002.0004 [Accessed 15 June, 2021] DOI: https://doi.org/10.3351/ppp.0003.0002.0004
Cross, N. (2006). Designerly Ways of Knowing. Springer-Verlag London. Greenwood, D., Whyte, W., Harkavy, I. (1993). Participatory Action Research as a Process and as a Goal. Human Relations, Studies towards the Integration of the Social Sciences, 46(2),175-192. https://doi.org/10.1177/001872679304600203 [Accessed 9 July, 2021]. DOI: https://doi.org/10.1177/001872679304600203
Manzini, E. (2018). Design when everybody designs: An introduction to design for social innovation. Experimenta Theoria.
Morales-Pereyra, A., Jiménez-Martínez, C. (2020). Designing community engagement experiences while collecting oral memories from the eldery. A case study through videoconferencing platforms under coronavirus confinement. In D. Jordà Bou (Presidency), I Congreso
Internacional de Creatividad e Innovación en el Diseño “Design Challenges”. https://www.researchgate.net/publication/350754980_Designing_community_engagement_experiences_while_collecting_oral_memories_from_the_eldery_A_case_study_through_videoconferencing_platforms_under_coronavirus_confinement [Accessed 1 April, 2021]
Obra Social” La Caixa”. (2015). Juntos por la Convivencia. Claves del Proyecto de Intervención Comunitaria Intercultural. (Volumen 1: Convivencia y Cohesión Social). https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=714272 [Accessed 4 March, 2021]
Participatory Research Cluster, Institute of Development Studies, supported by the Swiss Agency of Development and Cooperation. (n.d.) Participatory Action Research. https://www.participatorymethods.org/glossary/participatory-action-research [Accessed 9 July, 2021].
Pilay, L., Neves, M. (2020) Diseño para la valorización del patrimonio cultural-gráfico de la ciudad. Gráfica, 8(15), 55-61. https://doi.org/10.5565/rev/grafica.171 [Accessed 15 April, 2020]. DOI: https://doi.org/10.5565/rev/grafica.171
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (n.d.). Safeguarding without freezing. https://ich.unesco.org/en/safeguarding-00012 [Accessed 1 April, 2021].
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (n.d.). What is Intangible Cultural Heritage? https://ich.unesco.org/en/what-is-intangible-heritage-00003 [Accessed 1 April, 2021].
Zapata, V., Mesa, A., Fonte, M. (2020). Procesos comunitarios como vías de inclusión social: La participación de las personas inmigrantes en el proyecto ICI Taco de Tenerife. Revista “Cuadernos Manuel Giménez Abad”, 7, 58-69. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo? codigo=7278515 [Accessed 4 March, 2021].