FROM BUSINESS ETHICS TO SUSTAINABILITY. WHY SHOULD COMPANIES CARE?

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Itzel Orozco Martínez

Abstract

The article analyzes the origin of business ethics as the root element for corporate social responsibility theory and some sustainability frameworks, while at the same time considering the contribution of each of the three concepts. It also analyzes why business ethics is the main pillar for creating socially responsible organizations and how the three variables coexist and interconnect in order to create more sustainable organizations that contribute to both sustainable
development, and more balanced and just communities. Finally, it offers recommendations.

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How to Cite
Orozco Martínez, I. (2020). FROM BUSINESS ETHICS TO SUSTAINABILITY. WHY SHOULD COMPANIES CARE?. The Anáhuac Journal, 20(1), Págs. 76–105. https://doi.org/10.36105/theanahuacjour.2020v20n1.03
Section
Artículos
Author Biography

Itzel Orozco Martínez, Independiente

Itzel Orozco tiene un MBA en Business Administration, con especialidad en Empresa Sostenible por la Universidad de Oregon; maestría en Estrategia y Sostenibilidad, por el Blekinge Institue of Technology de Suecia, y economista por la Universidad Tecnológica de México. Es especialista en sostenibilidad, conferencista y catedrática, con más de 20 años de experiencia profesional en más de diez países como consultora. Cofundadora de la US Green Chamber of Commerce, Capítulo México.
Ha diseñado cursos y talleres para el sector empresarial y la academia para más de mil alumnos y es coautora del libro Modelando el emprendimiento social en México, editado por LID y el IPADE Business School.

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